ارزیابی تأثیر فراگیری کودکان و نوجوانان از والدین آشنا به مسائل زلزله
فرخ پارسی زاده، یاسمین استوار ایزدخواه
در این مقاله، تأثیر فراگیری کودکان و نوجوانان از والدین آشنا به مسائل زلزله بررسی و ارزیابی شده است. تعیین سطح آگاهی فرزندان محصل کارکنان پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله، میزان فراگیری، تأثیرپذیری کودکان از والدین از عمده اهداف این تحقیق بوده است. پاسخهای دریافتی بر اساس سه متغیر سن، جنس و سطح تحصیلات مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. نتایج این تحقیق مبین آن است که کودکان و نوجوانان به نحو چشمگیری از والدین آشنا با مسائل زلزله تأثیر می پذیرند و آگاهی والدین نسبت به پدیده زلزله عامل بسیار مهمی در انتقال آموختهها به فرزندان می باشد.
پژوهشنامه تابستان و پاییز ۱۳۸۰
/در پژوهشنامه /توسط adminارزیابی تأثیر فراگیری کودکان و نوجوانان از والدین آشنا به مسائل زلزله
فرخ پارسی زاده، یاسمین استوار ایزدخواه
در این مقاله، تأثیر فراگیری کودکان و نوجوانان از والدین آشنا به مسائل زلزله بررسی و ارزیابی شده است. تعیین سطح آگاهی فرزندان محصل کارکنان پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله، میزان فراگیری، تأثیرپذیری کودکان از والدین از عمده اهداف این تحقیق بوده است. پاسخهای دریافتی بر اساس سه متغیر سن، جنس و سطح تحصیلات مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. نتایج این تحقیق مبین آن است که کودکان و نوجوانان به نحو چشمگیری از والدین آشنا با مسائل زلزله تأثیر می پذیرند و آگاهی والدین نسبت به پدیده زلزله عامل بسیار مهمی در انتقال آموختهها به فرزندان می باشد.